D 15

2009.05.31. 23:35 | laci44 (törölt) | Szólj hozzá!

 

Felnőttkor

 

 

A járdát, az aszfaltot bámultam egyre,

Mikor elébem toppant a kisfiú.

‘Bácsi! Miért gyújtottad fel a könyvtáradat?’

Szemébe nézni se mertem,

Hisz én is odavesztem, akár a kincs, a tudás

   s a régi Alexandria.

Semmi nem maradt utána.

Semmi nem maradt hátra, csak a csontig hatoló fagy.

 

(963)

 

 

 

 

 

 

Születés

 

            Tündérország határán vágtató folyóban az éjféli-égbolt csillagai mutogatták maguk.

Hatalmas gátak emelkedtek. Talán a síkságot védték a folyótól, talán a folyót a síkságtól.

Mérhetetlen vágyakozásaim a túlsó partra telepítettem. Így védjük meg egymást, egymástól.

            A fekete égbolt-koponya repedezni kezdett. Földcserepek és földszilánkok vakítottak föl a mennyei kutacsok nyomán. Utcakövekként ugráltam rajtuk, a fölszakított képeket, úgy hittem, még befoltozhatom.       De csak a szemet maró világosság nőtt minden dobbanással, míg előttem állt az a soha-nem-akart borús-esős novemberi nap.

            Előttem állt, és hitetlenkedve néztük egymást. Szememben gyanakvás, szemében undor. Szemében gyanakvás, bőrömön párolgó hideg vas.

            Hiába vártam, hogy valami jöjjön, a pillanatok minden lélegzetvétellel lassabban teltek. Majd az idő is megállt.

            A kimerevített reggeleket a városban hagytam rég. A városban hagytam az átharapott estéket. S most ráeszméltem, hogy magától jön éjszakára nappal és nappalra éjszaka. Tehetetlenül egyedül maradtam eszméletemmel, amit szintén a városban kellett volna hagynom.

            Tündérország határán, vérem lassan-lassan nem kereng tovább.

 

 

(937)

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása